WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

جذابیت‌های تاریخی و طبیعی ژنو

جذابیت‌های تاریخی و طبیعی ژنو

20/ مهر/1398

 سفر به سوییس سرد اما سرسبز و زیبا با فرهنگ و تاریخی غنی و پربار.


به راحتی نمی‌شود از طبیعت‌گردی و دیدن نقاط مختلف جهان گذشت. مگر چه چیزی می‌تواند ‌شگفت‌انگیزتر از روبرو شدن با جذابیت‌های تاریخی و لمس طبیعت شهری مثل ژنو باشد. سفر به سوییس سرد اما سرسبز و زیبا با فرهنگ و تاریخی غنی و پربار.

با همسفر شدن با یکی از تورهای گردشگری اسپیلت البرز که مجری تورهای خاص است؛ می توانید به راحتی این تجربه ناب را در سفر به "ژنو" داشته باشید.

ژنو به دروازه‌ی آلپ مشهور است چون اینجا در تمام سال علاقه‌مندانی را می‌بینید که به دنبال روح آلپ سفر می‌کنند. ژنوی‌ها به شهرشان به عنوان یکی از زیباترین و فرهنگی‌ترین شهرهای جهان، افتخار می‌کنند چون این شهر ترکیبی‌ست از معماری و تاریخی رنگارنگ که در کنار شکوه و جلال کوهستان، معنای زندگی را به انسان القا می‌کند.

تاریخ غنی این شهر به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. شواهد گذشته‌ی ژنو در بسیاری از موزه‌ها، بناها و گنجینه‌های معماری، در سطح شهر حفظ شده‌اند. ژنو، بعد از زوریخ دومین شهر بزرگ سوئیس و بین‌المللی‌ترین شهر اروپاست. بانکداری، مدیریت خصوصی و غیر دولتی، فناوری و گردشگری، اصلی‌ترین صنایع شهر ژنو هستند و تقریباً ده درصد از جمعیت ژنو در سازمان‌های بین المللی کار می‌کنند. خوب است بدانید که زادگاه "اینترنت" هم همین ژنو است.

 

شهر زبان‌ها

سوئیس سه زبان رسمی دارد: فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی. با این که زبان غالب در شهر ژنو فرانسوی است اما اکثر شهروندان حداقل به یک زبان دیگر هم مسلطند. حدود یک چهارم از مردم محلی و اکثر خارجی‌ها  به زبان انگلیسی هم حرف می‌زنند. البته، اگر به اندازه کافی و با دقت گوش کنید، از آلبانیایی گرفته تا زیمبابوه‌ای و تقریباً  هر زبان زنده‌ی دیگری را در ژنو می‌توانید بشنوید. اما یک نکته! توصیه می‌شود هنگام برخورد با افراد محلی، قبل از حرف زدن به انگلیسی، حتی شده در حد سلام و احوال‌پرسی، معاشرت‌تان را به زبان فرانسوی شروع کنید.

کمتر جایی در اروپا پیدا می‌کنید که می‌تواند با جذابیت‌ها و جاذبه‌های بی نظیر ژنو برابری کند و جای تعجب نیست که این شهر موفق به کسب عنوان "بهترین شهر اروپایی برای تورهای آخر هفته" شده که حکم اسکار صنعت گردشگری را دارد.

 

شادی‌های پایان ناپذیر ژنو و بهارش

ساکنان ژنو بسیار خوشحال هستند و این شهر تقریباً هر روز به هر دلیل و بهانه ای، میزبان یک فستیوال و جشن است، حتی شروع یک فصل هم می تواند دلیلی باشد برای برگزاری یک جشن. به عنوان مثال در آغاز زمستان، جشن شکست ناپلئون؛ و یا در بهار که همه در گروه های شاد و خندان به دیدن نمایشگاه موتور سالانه ژنو می‌روند. در تابستان هم به بهانه ورود ژنو به کنفدراسیون قدیمی سوئیس، جشن بزرگی برپا می‌شود. یکی از جشنواره‌های مشهور موسیقی هم در این شهر برگزار می‌شود. جشنواره گل رز که یکی از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی جهان است و به مدت هفت روز این شهر را تبدیل به رویای علاقه‌مندان موسیقی‌ می‌کند.

قرن هاست وقتی که اولین برگ روی یک درخت شاه بلوط خاص (واقع در خارج از پنجره های مقر دولت کانتون) شکوفا می‌شود؛ آمدن بهار را رسما اعلام می‌کنند. طبق آمار، بهار معمولاً در ماه مارس اعلام می‌شود، البته استثناهایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۲، شاه بلوط در ۲۹ دسامبر و سال ۲۰۰۷ در اوایل اکتبر شکوفا شد. باغ انگلیسی ژنو دارای بزرگترین گل ساعت جهان است. صورت آن به قطر پنج متر  و از ۶۵۰۰ گل زنده تشکیل شده که در زمان های مختلف رشد و شکوفا شده و باعث می شوند رنگ ساعت به طور دوره‌ای تغییر کند.

 

ساختمان های ژنو

پل مونت بلان، که در امتداد رودخانه رون و دریاچه ژنو امتداد دارد، برای ژنوی ها ارزش نمادین دارد. ۲۷ پرچم از مناطق مختلف سوئیس وجود دارد که نماد وحدت کشور است. مهم نیست که کجا ساکن می‌شوید (در هتل، مهمانخانه یا محل اردوگاه)؛ به شما کارت حمل و نقل ژنو داده می‌شود. با این کارت می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی به صورت رایگان استفاده کنید و برای بازدید از مکان‌های توریستی تخفیف بیشتری بگیرید.

دانشگاه ژنو محل استقرار دیوار معروف اصلاحات است. دیوار اصلاحات، بنای یادبودی‌ست که به معروف‌ترین نمادهای پروتستان اصلاحات می‌پردازد. یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های معماری ژنو - خانه تاول - بیش از نه قرن است که مسافران کنجکاو را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. خانه‌ای که امروزه، به عنوان موزه‌ای تاریخی است که زندگی روزمره مردم محلی را از قرون وسطی تا قرن نوزدهم نمایش می‌دهد.

دو نکته‌ی جالب دیگر در مورد ژنو وجود دارد. یکی دفتر شهردار ژنو است که هر کسی می‌تواند از آن بازدید کند. برای قدم زدن در راهروهای دفتر شهردار، نیاز به اجازه‌ی هیچ‌کسی ندارید. دوم هم باغ‌گیاه‌شناسی مشهور این شهر که بیش از صد سال قدمت دارد و نادرترین گونه‌های گل و گیاه در آن پیدا می‌شود.

با وجود آن چه گفته شد، نباید فرصت دیدن تلفیقی از تاریخ و طبیعت اروپا را به راحتی از دست داد. "اسپیلت البرز” به عنوان یک راهنمای قابل اطمینان، در طی یک سفر خاطره‌انگیز شما را به گردشگران این شهر رویایی ملحق می‌کند.


20/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف