WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

شروع تورهای اسپیلت البرز با رعایت پروتکل‏‎های بهداشتی

شروع تورهای اسپیلت البرز با رعایت پروتکل‏‎های بهداشتی

29/ اردیبهشت/1399

 امسال یکی از سرسبزترین بهارهای چندساله اخیر را داریم. بارش‎های بیشتر از متوسط و خنکی دلپذیر هوا، در کنار سه ماه در خانه بودن، اشتیاق همه ما را به طبیعت دوچندان می‎کند.

 


 

 

امسال یکی از سرسبزترین بهارهای چندساله اخیر را داریم. بارش‎های بیشتر از متوسط و خنکی دلپذیر هوا، در کنار سه ماه در خانه بودن، اشتیاق همه ما را به طبیعت دوچندان می‎کند.

امروز، که 3 ماه از تجربه نامنتظر کرونا می‎گذرد، دیگر فهمیده‎ایم که این بیماری تا سال‎ها و شاید برای همیشه در کنار ما خواهد بود و چاره ما نه ادامه نامعلوم قرنطینه و تعطیلی که تعادلی بین کار و سلامت است.

ما باید اصول بهداشتی و فاصله‎گذاری اجتماعی را در عادات روزمره شخصی و جمعی‎مان وارد کنیم. گردشگری هم از این مستثنا نیست. ما باید بتوانیم با رویکردی بهداشتی باز هم از طراوت طبیعت انرژی بگیریم، در فضای باز راهپیمایی کنیم و حس بی‎نظیر رویارویی با مکان‎ها و انسان‎های جدید را از دست ندهیم.

 

 

در ماه گذشته مدیران اسپیلت البرز که در برخی نهادهای مدیریتی گردشگری کشور نیز نقش مشاوره‎ای دارند در کنار صاحب‎نظران این حوزه با جدیت تمام به تحقیق پرداختند. دستورالعمل‎های سازمان بهداشت جهانی در حوزه سفر و سازمان جهانی گردشگری درباره کوید19،  از اصلی‎ترین منابع بود. حاصل کار طرحی بود به نام پروتکل بهداشتی سفر هوشمند که در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تهیه شد و پس از تصویب توسط ستاد کشوری مقابله با کرونا ابلاغ شد و بر اساس آن اجازه بازگشایی تاسیسات گردشگری بر اساس پروتکل‎های بهداشتی صادر گردید.

همچنین شرکت اسپیلت البرز، با توجه به تجربه طولاتی در اجرای سفرهای کمپینگ، تدوین شیوه نامه فاصله گذاری و بهداشت اکوکمپ‎های کوهنوردی را انجام داده و آن را در اختیار فدراسیون کوهنوردی گذاشت که هم‎اکنون در در وزارت ورزش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حال تصویب است.

 

اسپیلت البرز امروز پس از سه ماه از شیوع کرونا، باور دارد دیگر دوری جستن از زندگی و منتظر آیندهای نامعلوم نشستن چاره کار نیست. ما در ماههای نخستین که هنوز دانش و تجربه جمعیمان درک کاملی از شرایط نداشت قاطعانه همه سفرهایمان را کنسل کردیم و از همسفرانمان هم خواستیم در خانه بمانند. اما اکنون باید فعالانه و مبتکرانه رفتارهایمان را در حوزه سفر تغییر دهیم و به زندگی بازگردیم. اینکه مطئمن باشیم هیچوقت بیمار نمیشویم ممکن نیست اما میتوانیم اصول بهداشتی را رعایت کنیم، احتمال بیماری را به شدت کم کنیم و در عوض مانع تعلیق و اختلال در زندگیمان شویم.

همکاران اسپیلت البرز از ابتدای خرداد به شرکت باز میگردند و سفرهای داخلی ما از تعطیلات نیمه خرداد آغاز خواهند شد.

 

همکاران و راهنماهای سفر ما مطابق پروتکل‎های بهداشتی سفر هوشمند آموزش خواهند دید و سعی خواهیم کرد آن دسته اقامتگاه‎ها، رستوران‎ها و تامین‎کنندگان خدمات را برای همکاری انتخاب کنیم که علاوه بر داشتن مجوز آغاز به کار، خود به اجرای این اصول متعهد باشند.

در این بین با بررسی‎هایی که کرده‎ایم سفرهای کمپینگ در طبیعت با تعداد محدود همسفران، بهترین امکان را برای حفظ اصول بهداشتی به ما خواهند داد و لذا این دست از سفرها توسط اسپیلت البرز بیشتر ارائه خواهند شد.

و خبر آخر اینکه اکوکمپ کوهنوردی دماوند نیز، امسال همچون سال‎های قبل در پایان خرداد ماه شروع به کار خواهد کرد و میزبان همه شما علاقمندان راهپیمایی در دامنه‎ها و کوهنوردان عاشق صعود به دماوند خواهد بود.

 

زندگی‎تان سرشار از لحظه‎های ناب

منتظر دیدارتان هستیم.

29/2/98

 

 


29/ اردیبهشت/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف