WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تور قطب شمال چه تفاوتی با تور شفق قطبی دارد؟

6 تفاوت مهم تور قطب شمال و تور شفق قطبی

6 تفاوت مهم تور قطب شمال و تور شفق قطبی

28/ آذر/1402

تور شفق قطبی و تور قطب شمال از آن دسته تورهای تجربه‌محور هستند که ظاهر متفاوت کره زمین را به ما نشان داده و هرآنچه که روزگاری در خواب‌های خود می‌دیدیم تعبیر خواهند کرد.


شگفتی‌هایی را که در این دسته تورها می‌بینیم، حتی در فیلم‌ها هم مشاهده نخواهیم کرد. این تورها ما را به یکجور ماجراجوییِ پر از غرابت می‌برند چرا که شگفت‌انگیزترین تصاویر را در پیش چشمان‌مان قرار خواهند داد. شاید قبل از آغاز این سفرهای ماجراجویانه با این سوال مواجه شویم که تور قطب شمال چه تفاوتی با تور شفق قطبی دارد؟

اولین تفاوت اینکه تور قطب شمال از مبدا کشور نروژ انجام می‌شود و ما از آنجا به جزیره اسوالبارد می‌رویم تا سفرِ هیجان انگیزمان را شروع کنیم. اما در تور شفق قطبی مقصد ما کشور روسیه است و برای دیدن پدیده‌ی شفق قطبی به مورمانسک در شمال این کشور می‌رویم پس مقصد سفر در این دو تور، در واقع به دو کشور متفاوت انجام می‌شود.

در تور شفق قطبی، دشت‌های سرد و یخبندان سیبری را خواهیم دید

 

دومین تفاوت در نوعِ اقامت این دو سفرِ مختلف است؛ در  تور قطب شمال ما تمام روزهای تور را، سوار بر کروز یخ‌شکن، روی اقیانوس، به سمت مدارهای شمالی بر در حال حرکت هستیم بنابراین اقامت‌مان به طور کامل در کشتی کروز است در حالی که در تور شفق قطبی، اقامت‌های‌مان در هتل است.

اقامت در کروز یخ شکن

 

تفاوت سوم این‌که در تور قطب شمال ما به جزایر کاملا خالی از سکنه می‌رویم و از حیات وحش بکر ساکن در آن‌ها دیدار می‌کنیم. اما در تور شفق قطبی در مناطق شمالی روسیه به گشت و گذار می پردازیم، از روستایی دیدار می‌کنیم که در آن اسکیموها ساکن هستند، و نیز در طول برنامه در شهرهای دارای سکنه، سورتمه سواری می‌کنیم، اسنوموبیل سوار می‌شویم و با فرهنگ‌ مردم آن مناطق آشنایی پیدا می‌کنیم.‌ همین طور به لحاظ پوشش جانوری، گوزن‌های قطبی را می‌بینیم‌ که به دست مردم رام شده‌اند.

 

چهارمین تفاوت این است که ما در تور قطب شمال، دریاهای یخ زده قطبی و کوه‌های یخِ شناور در آب را می‌بینیم اما در  تور شفق قطبی، دشت‌های سرد و یخبندان سیبری را خواهیم دید.

در تور قطب شمال ما به جزایر کاملا خالی از سکنه می‌رویم

 

و تفاوت پنجم اینکه برنامه قطب شمال در تابستان صورت می گیرد، در زمانی که خورشید یا اصلا غروب نمی‌کند یا شبِ خیلی کوتاهی داریم اما تور شفق قطبی در زمستان انجام می شود، در زمانی که ما ساعت‌های خیلی کوتاهی از روز، خورشید را داریم و بیشتر شبانه روزمان در تاریکیِ شب می‌گذرد و این تفاوت به اختلاف تابستان و زمستان مناطق قطبی مربوط می‌شود.

تور شفق قطبی در زمستان انجام می شود

 

و ششمین و آخرین تفاوت در این است که ما در تور قطب شمال تا مدارهای خیلی بالاتر می‌رویم، قطب شمال در 90 درجه است و ما تا 82 درجه قطبی بالا می رویم اما در تور شفق قطبی در نهایت تا حدود مدار 67 درجه اقامت می‌کنیم.


28/ آذر/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف