WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

بائوباب؛ پادشاه درختان

بائوباب؛ پادشاه درختان

8/ شهریور/1396

بائوباب (Baobab) درخت عجیب و غریبی است که در مناطق محدودی از آفریقا و ماداگاسکار رشد می‌کند. این درختان را با نام درخت وارونه نیز معرفی می‏ کنند،


بائوباب؛ پادشاه درختان

زیرا هنگامی که برگ این درختان می‌ریزد، شکل جالبی پیدا می‌کنند، گویی درخت وارونه روی زمین قرار گرفته است و ریشه‌های آن رو به آسمان است. این درختان بلند قامت، همیشه توجه گردشگران و دوستداران طبیعت را به خودشان جلب کرده‌اند.

 درختان بائوباب

درختان بائوباب

 

درختان بائوباب به شدت مورد توجه مردمان بومی آفریقا هستند، زیرا می‌توانند از تمامی قسمت‌های این درخت برای مصارف گوناگون استفاده کنند. علاوه بر اینکه درختان بائوباب منبع مهمی برای تولید الوار محسوب می‌شوند، گاهی تنه‌ی این درختان را بومیان خالی کرده و درون آن را به‌ عنوان انبار بذر و دانه‌ها، پناهگاه یا محل ذخیره‌ی آب مورد استفاده قرار می‌دهند گاهی هم از تنه‌ی توخالی درخت به‌عنوان تابوت مردگان نیز استفاده می‌کنند.

درختان بائوباب 

درختان بائوباب

 

عمر برخی درختان به بیش از هزار سال می رسد به همین علت آن را می توان یکی از عجایب خلقت دانست درخت بائوباب به نام پادشاه درختان معروف می‌باشد و این درخت با آن شکل عجیب و غریبی که دارد فضایی جادویی، با عظمت و بی‎نظیر را در جزیره ماداگاسکار ایجاد کرده است و به عظیم‌الجثه بودن شهرت دارند.

درختان بائوباب

 

از بخش‌های مختلف درخت بائوباب می‌توان محصولاتی نظیر صابون، چسب، گردنبند تولید کرد پوست بائوباب برای پارچه و طناب، برگ برای ادویه و فلفل و دارو استفاده می‌شود، میوه بائوباب به نام “نان میمون” خوردنی است. برگ بائوباب تازه یک سبزی خوراکی شبیه به اسفناج است که به عنوان دارو برای درمان کلیه و مثانه استفاده می‌شود.

درختان بائوباب

 

برای لمس کردن بائوباب پادشاه درختان، در تور ماداگاسکار با اسپیلت البرز همراه شوید.


8/ شهریور/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف