WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

پارک ملی چیتوان؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی نپال

پارک ملی چیتوان؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی نپال

7/ مهر/1395

"چیتوان ""CHITWAN"" در لغت شناسی به معنای قلب جنگل به غیر از کوه های پربرف هیمالیا"


معنی لغوی چیتوان "CHITWAN"  قلب جنگل است که علاوه بر کوه های پربرف و جذاب هیمالیا در نپال، یکی دیگراز مهم ترین جاذبه های طبیعی گردشگری با جنگل های انبوه و زیبایش به شمار می رود. چیتوان یکی از این جاذبه های مهم و دیدنی در بین گردشگران است که در سال 1973 به عنوان اولین پارک ملی در کشور نپال به ثبت رسیده است.

چیتوان

چیتوان

 

با پیاده‎روی در این پارک که در جنوب کشور نپال و در بخش مراتع و جنگلی آن قرار گرفته تنوع منحصر به فردی از انواع جانوران مختلف را می‌توان دید و از نزدیک این حیوانات را لمس کرد. در این پارک گونه‌های مختلفی از بهترین پرندگان بومی و مهاجر، خزندگان و پستاندارانی همچون فیل، گوزن، خرس، ببر آسیایی، پلنگ، کرگدن و همچنین تمساح پوزه باریک زندگی می‌کنند که دیدنشان خیلی هیجان انگیز است.

چیتوان

چیتوان

 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این پارک ملی برای گردشگران سافاری و ماشین‎سواری در قلب جنگل‎های انبوه، فیل‌سواری و حمام کردن با آن‌ها، پیاده‌روی در جنگل و ملاقات با اقوام بومی منطقه قایق‌سواری و کانوسواری است که خاطره ای فراموش نشدنی را برای هرکس به وجود می‌آورد.

چیتوان

چیتوان 

همراه با اسپیلت البرز در تور تاریخ و طبیعت نپال به تماشای زیبایی‌های پارک ملی چیتوان می رویم واز زیبای های آن لذت خواهیم برد.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز


7/ مهر/1395



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف