WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

کاتماندو؛ شهر معابد بودائی با طبیعتی زیبا و بکر

کاتماندو؛ شهر معابد بودائی با طبیعتی زیبا و بکر

1/ مهر/1396

کاتماندو پایتخت کشور نپال، شهر معابد و مرتاضهای خیابانی، شهری بسیار بزرگ و پر جمعیت که در ارتفاع 1350متری از سطح دریا می باشد.


این شهر در کنار رودخانه مقدس بگماتی قرار دارد که مردم شهر مرده های خود را در کنار آن می سوزانند و خاکستر امواتشان را به آب می سپارند این مراسم یکی از جاذبه های عکاسی برای گردشگران پر دل و جرات در این شهر است.

 نپال

کاتماندو

 

بیشتر جاذبه‌های اصلی این شهررا معابد و مکان‌های مذهبی تشکیل داده، با این وجود، به دلیل قرار گرفتن در کنار رشته‌ کوه‌های هیمالیا از طبیعتی زیبا و بکرهم برخورداراست آن هایی که برای دیدن جاذبه‌های شهر و تماشای فرهنگ بودایی به کاتماندو می روند، با شهری بسیار فوق العاده روبرو می شوند. از غذاهای محلی معروف و خوش طعم این شهر نمی شود گذشت ظرف های غذای پر از برنج و عدس با توجه به اینکه کاملا با ذائقه‌ی مردم ایران همخوانی دارند و با یک بار امتحان کردن شیفته این غذاها می شوید.

 کاتماندو

کاتماندو

 

میدان Durbar کاتماندو، میدانی خوش منظره و تاریخی است که می‌توانید در مسیر رسیدن به آن به تماشای کوچه های سرزنده و رنگارنگ بپردازید. خواهید دید که این میدان از جمله‌ مکان‌هایی است که حتما باید ببینید. با این وجود، اضافه می کنیم که خودتان را در میدان Durbar  برای مدتی طولانی رها کنید. از این طریق می توانید برخی از خیابان‌هایی که در آن پر از فروشگاه است را پیدا کنید. این فروشگاه‌ها هرچیزی را به فروش می‌رسانند، از لباس های غربی و ساری‌های رنگارنگ گرفته تا گلدان‌ها، ظروف آشپزی، محصولات غذایی پخته شده، قهوه و البته چای در این خیابان‌ها یافت می‌شوند.

میدان Durbar کاتماندو 

علاوه بر این‌ها اگر دوست دارید با سبک زندگی روزمره‌ی مردم کاتماندو آشنا شوید، در تور تاریخ و طبیعت نپال با ما همراه شوید.


1/ مهر/1396



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف