WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

دلفین صورتی؛ یکی از حیوانات عجیب آمازون

دلفین صورتی؛ یکی از حیوانات عجیب آمازون

17/ مهر/1395

آیا باورتان می‌شود که دلفین‌هایی وجود داشته باشند که صورتی باشند؟!


آیا باورتان می‌شود دلفین‌هایی وجود داشته باشند که صورتی باشند؟! اولین بار دلفین‌های صورتی توسط یک توریست فرانسوی به نام میشل واتسون دیده شدند این موجودات رودخانه ای از نمونه‌های نادر طبیعت هستند که در نوع خود بزرگ‌ترین به شمار می‌روند.

دلفین صورتی در آمازون

 

دلفین‌هایی که در رودخانه آمازون زندگی می کنند، دارای رنگ صورتی بوده و جزء موجودات زیبا در عالم زیست شناسی می‌باشند و گرفتن عکس از آن‌ها بسیار جذاب می‌باشد. واقعا در دنیا حسی بهتر از لمس کردن دلفین و ارتباط گرفتن باهاشون نیست. این دلفین ها را با نام محلی Boto یا دلفین رودخانه‌ی آمازون می شناسند این جانداران مهربان و کمیاب در مقایسه با چهار گونه‌ی دیگر دلفین‌های آب شیرین بسیار باهوش‌تر هستند و اندازه‌ی مغزشان نیز تا ۴۰ درصد بزرگ‌تر از انسان‌هاست.

دلفین صورتی در آمازون

دلفین صورتی در آمازون

 

دلفین‌های آمازون گونه‌ای از دلفین‌های آب شیرین هستند که به جای باله، قوزی بر پشت دارند و رنگ پوست‌شان وقتی متعجب یا هیجان‌زده می‌شوند مثل سرخ شدن گونه‌ی انسان‌ها، پررنگ‌تر می‌شود. این دلفین‌های خوش‌رنگ، از سخت‌پوستان، گربه‌ماهی، ماهی‌های کوچک و حتی لاک‌پشت‌های کوچک تغذیه می‌کنند و همچنین پوزه آنها برای صید راحت تر ماهی ها در آب‌های کدر بسیار باریک تر و کشیده‌تر از سایر دلفین‌هاست.

دلفین صورتی در آمازون 

به یاد ماندنی ترین لحظات  را در تور جنگل‌های آمازون و برزیل با اسپیلت البرز تجربه کنید.


17/ مهر/1395



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف