WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

ویزای فرودگاهی ایران

ویزای فرودگاهی ایران

17/ تیر/1397

در خصوص دریافت ویزای ایران برای اتباع خارجی ممکن است به دلیل عدم دسترسی به کنسولگری های ایران در کشور مهمان (توریست) و یا وجود فرصت کم برای اخذ ویزای ایران، ویزای فرودگاهی اولویت داشته باشد.


ایران برای 70 کشور امکانات دریافت ویزا در مبادی فرودگاهی را فراهم کرده است. متقاضی با مراجعه به بخش صدور ویزا و پرکردن فرم‌های مربوطه و ارائه مدارک مورد نیاز، پس از بررسی و تایید می‌تواند ویزای خود را دریافت کند.

از قبل اقدام کنید حتی برای ویزای فرودگاهی

هرساله تسهیلات زیادی برای ورود گردشگر به کشور گذاشته می‌شود اما دلایل مهمی وجود دارند که باعث می‌شود به شما توصیه کنیم برای دریافت ویزای فرودگاهی ایران نیز از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. وجود صف‌های طولانی در فرودگاه، احتمال رسیدن به فرودگاه در ساعت‌های نامتعارف کاری، احتمال عدم صدور ویزا به دلایل مختلف و سختی پرکردن فرم‌های مربوطه در فرودگاه تنها بخشی از این دلایل است.

ویزای فرودگاهی ایران چه شرایطی دارد؟

در ابتدا می‌بایست بدانید اتباع کدام کشورها هستند که امکان اخذ ویزای فرودگاهی ایران را دارند. این کشورها عبارتند از:

آذربایجان، آلبانی، آلمان، آرژانتین، آفریقای جنوبی، اطریش، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، اسلوانی، اسلوواک، امارات متحده عربی، اندونزی، اکراین، ایتالیا، ایرلند، بحرین، برزیل، برونتی، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، بوسنی هرزگوین، پرتغال، پرو، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، چین، دانمارک، فدراتیو روسیه، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوئد، سوئیس، سوریه، عربستان، عمان، فرانسه، فلسطین، قبرس، قرقیزستان، قطر، کرواسی، کره جنوبی، کره شمالی، کوبا، کویت، گرجستان، لبنان، لوگزامبورگ، لهستان، مالزی، مجارستان، مغولستان، مکزیک، نروژ، نیوزلند، ونزوئلا، ویتنام، هلند، یوگسلاوی، یونان.

توجه کنید که اتباع کشور عراق تنها امکان دریافت ویزای فرودگاهی در فرودگاه مشهد را دارند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای فرودگاهی:

ارائه اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار در هنگام حضور متقاضی ویزا

اصل و تصویر کارت بیمه مسافران ورودی

پرداخت مبلغ دریافت ویزای ایران به واحد کنسولی فرودگاه (برای اتباع کشورهای مختلف، متفاوت است).

جدول قیمت ویزای فرودگاهی ایران برای اتباع کشورهای مختلف

اگر شما یا مهمانتان جز آن دسته از افرادی هستید که قبل از ورود به ایران برای دریافت ویزای فرودگاهی اقدام نکرده‌اید، مدارک و مراحل زیر نیز مورد نیاز است:

تکمیل پرسشنامه درخواست ویزا (با خط خوانا و به طور کامل)

یک قطعه عکس 4*6 از متقاضی و همراهان (تمام رخ و بدون کلاه و عینک)

تصویر صفحه مشخصات گذرنامه

اطلاعات همسر و فرزندان نیز در صورت درخواست باید در پرسش‌نامه قید شود و مشخصات و عکس آن‌ها در گذرنامه از قبل درج شده باشد.

از کدام فرودگاه می‌توانم ویزا بگیرم؟

شما می‌توانید برای مهمان خود از فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مهرآباد، شیراز، ارومیه، اصفهان، بندرعباس،قشم،تبریز، بوشهر،کرمان،کیش و مشهد درخواست ویزای فرودگاهی نمایید.


17/ تیر/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف