WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

یوگی‌های نپال و هند، تارکان ابدی دنیا

یوگی‌های نپال و هند، تارکان ابدی دنیا

8/ شهریور/1397

یکی از جاذبه های منحصر به فرد نپال و هند، ملاقات با مرتاض ها یا یوگی ها است


یوگی های نپال و هند، تارِکان ابدی دنیا

یکی از جاذبه های منحصر به فرد نپال و هند، ملاقات با مرتاض ها یا یوگی ها (yogi) است. این افراد عارف که با نام سادهو (Sadhu) نیز در مذهب هندو نام برده می شوند تارکان ابدی دنیا هستند. مرتاض ها باید بر 6 شیطان درون خود غلبه کنند: شهوت، خشم، آز، دلبستگی به مادیات، غرور و حسد. یوگی ها تمام زندگی خود را وقف عبادت و تعمق و رسیدن به حقیقت می‌کنند و از تمام لذت های مادی و زندگی زمینی دل می کنند. به همین دلیل مرتاض ها عموما برهنه و عاری از لباس و زینت هستنند. مرتاض‌ها هرگز ازدواج نمی کنند و به شدت از شهوات و هرگونه میل جنسی و هم نشینی با جنس مخالف دوری می کنند و به مرحله ای از ریاضت می رسند که میل جنسی خود را کاملا از بین می برند.

یوگی های نپال

مرتاض ها گاهی عهدهای خاصی بر خود واجب می کنند؛ مانند این که هرگز از یک پای خود استفاده نکنند، یا این که یک دست خود را برای ماه ها یا سال ها در هوا نگهدارند.

یوگی های هند

مرتاض ها گاها از بدن خود بعنوان یک بوم نقاشی برای روایت حالات معنوی خود و خدایی که می پرستند استفاده می کنند. رنگ آمیزی بدن مرتاض‌ها ترکیبی از رنگ های خاکستری، قرمز، سفید و زرد و بسیار دیدنی است. این طرح ها هر کدام راوی داستانی منحصر به فرد هستند و شکل های متفاوتی از رنگ یکپارچه ی ساده تا طرح های پیچیده و افسون کننده را در بر می گیرند.

یوگی

یوگاهی نپال

مرتاض های زیادی در غارهای رشته کوه های هیمالیا زندگی می کنند و ریاضت می کشند. این افراد از دنیای مدرن کاملا جدا افتاده اند و تحمل بالایی در برابر آب و هوای شدید و سخت هیمالیا دارند. رشته کوه های هیمالیا برای هندوها تقدس عجیبی دارند و آن‌ها معتقد هستند خدای اصلی هندوها، شیوا، در آن زندگی می کند.

یوگی های نپال

مرتاض‌ها به دلیل ریاضت های سخت و طولانی به توانایی های خارق العاده ای دست می یابند مانند: سوراخ کردن پوست و بدن با شمشیر و میخ، راه رفتن برروی آتش و زنده ماندن به مدت طولانی بدون آب و غذا. ماهاتما گاندی از جمله اشخاص برجسته هندی بود که در سال‌های پایانی عمر خود به سنت ریاضت کشیدن هندوها رو آورد.

 در تور هند اسپیلت البرز فرصتی منحصر به فرد برای ملاقات با این افراد خاص را خواهید داشت. منتظر میزبانی شما هستیم.


8/ شهریور/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف