WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
شش فعالیت که فقط در قشم می توانید تجربه کنید.

جزیره‌ قشم،کجاها را باید دید؟

جزیره‌ قشم،کجاها را باید دید؟

30/ دی/1397

دیدنی‌های قشم کدام‌اند؟ این جزیره‌ی دلفین شکل، یکی از بی نظیرترین مجموعه‌های دیدنی ایران را به گردشگران با سلیقه‌های متفاوت ارایه می‌کند. نه تنها غار،دره،ساحل،جنگل و جزیره، بلکه یکی از جذاب‌ترین فرهنگ‌های بومی ایران را می توان با سفر به شهر قشم تجربه کرد.


جاذبه‌های جزیره قشم به دلیل گوناگونی ومتفاوت بودن چشم هر بیننده ای را خیره می کند و می تواند به راحتی یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرات را برای هر فردی رقم بزند. در این مطلب می خواهیم درباره قشم صحبت کنیم و شش تجربه‌ی خاص که فقط با قشم‌گردی به دست می‌آید را بررسی کنیم.

 

1.جزایر ناز

جزیره ی ناز در قشم دیدنیهای قشم

جزایر ناز واقع در جنوب جزیره قشم، مجموعه‌ای از سه جزیره هستند که در هنگام مد به زیر آب پنهان می‌شوند و در هنگام جذر خود را به بینندگان نمایان می‌‌کنند! تماشا و قدم زدن بر خاک این جزیره‌ی جادویی بدون شک یکی از فراموش نشدنی‌ترین تصاویر زندگی شما خواهد بود.

 

2.جنگل های حرا

جنگل های حرا،تور قشم

حالا که صحبت از جزیره های ناپدید‌شونده شد، باید از پدیده‌ی هیجان انگیز جنگل های حرا یاد کنیم. این جنگل های اسرارآمیز نیز خود را در هنگام مد نشان می دهند. قایق سواری در اطراف و گشت و گذار در میان این درختان حس پا گذاشتن به جزیره های سحرآمیز قصه ها را دارد. نکته ی جالب این است که درخت ها ی مانگرو این منطقه در آب های شور خلیج فارس قرار دارند اما با سیستم تصفیه خود آب شیرین را به ساقه و برگ های خود می رسانند.

 

3.دره ی ستارگان

دره ی ستاره های قشم، قشم گردی

از عجایب هفت‌گانه‌ و یکی از مشهورترین دیدنی‌های قشم، دره ی ستاره‌های آن است. محلی‌ها بر این باورند که روزی ستاره‌ای بر این منطقه فرو افتاد و این دره‌ها و اشکال خیره‌کننده‌ی آن را به وجود آورد. با کمی قوه‌ی تخیل می توان شکل‌ها و تصاویر مختلفی را در دل سنگ‌ها تصور کرد. بی‌تردید هر فردی باید حداقل یک بار در زندگی‌اش این پدیده‌ی نفس‌گیر را از نزدیک تماشا کند.

 

4.بندر لافت

قشم گردی، بندر لافت

اگر یزد را به عنوان شهر بادگیرها می شناسند، روستای لافت بدون شک بندر بادگیرهاست. قدمت این روستای قدیمی در شرق جزیره‌ی قشم، به 3000 سال قبل می رسد. علاوه بر بادگیرها آثار تاریخی ارزشمندی مانند چاه‌های طلا یا آب انبار‌های تاریخی نیز از جاذبه های این بندر باستانی است. اما جدای از ارزش تاریخی لافت، تنها قدم زدن در کوچه های باریک و خانه های سنتی در بین مردم با لباس های رنگارنگ جنوبی و بوی ادویه‌های محلی تجربه‌ی توصیف‌نا‌پذیری است که هر گردشگری نیاز دارد تجربه کند.

 

5.کارگاه لنج سازی

کارگاه لنج سازی در قشم، دیدنیهای قشم

در نزدیکی بندر لافت، به کارگاه‌های لنج سازی بر‌می‌خوریم. هنگام گردش در این منطقه با لنج‌های متفاوتی روبرو می‌شویم که در مراحل مختلف ساخت خود قرار دارند. از مرحله‌ی اولیه که آدم را با یاد داستان ساخت کشتی نوح می‌اندازد تا لنج‌ها‌ی کاملی که بی‌صبرانه آماده‌ی آغاز ماجراجویی خود در دریا هستند.

 

6.تنگه چاه کوه

تنگه چاه کوه در قشم، دیدنیهای شهر قشم

 یکی دیگر از عجایب هفت‌گانه‌ی قشم، تنگه چاه‌کوه یکی دیگر از پدیده‌های طبیعی است که انسان را شگفت‌زده می کند. در طی گذر زمان باران و باد، سطوح داخلی این تنگه را به شکل تاق، سکو و دالان‌های پرپیچ و خم درآورده است. افراد محلی نیز در ابتدای آن چاه هایی حفر کرده‌اند که از سده‌های پیش تا حالا، یکی از منابع مهم آب شیرین برای این بخش از جزیره بوده است.

 

برای بازدید مجموعه‌ی بی‌نظیر طبیعی و محلی قشم، در تور نوروز جزایر قشم و هنگام و هرمز با اسپیلت البرز همراه شوید.


30/ دی/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف