WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
ناشناخته‌های ریو، قلب تپنده برزیل

برزیل،نکته‌های جالب درباره ریو ‌دو ژانیرو که نمی‌دانید!

برزیل،نکته‌های جالب درباره ریو ‌دو ژانیرو که نمی‌دانید!

27/ بهمن/1397

ریو ‌دو ژانیرو یا به اختصار ریو، پر است از تناقض. مجسمه‌ی پرابهت مسیح نجات‌بخش و سواحل خیره‌کننده‌اش یک‌ طرف، محله‌های زاغه نشین و کارنوال‌های پر هیایویش طرف دیگر. با این وجود، ریو چیزی بیش از مجسمه،شن‌وماسه و محله‌های شلوغ است. در این مطلب با 9 حقیقت ناشناخته درمورد ریو ‌دو ژانیرو آشنا می‌شوید.


1. ریو پایتخت نیست.

برخلاف تصور عموم، ریو ‌دو ژانیرو پایتخت کشور برزیل نیست. ریو بین سال‌های 1763 و 1960 عنوان پایتختی را یدک می‌کشید اما در سال 1960 پایتخت از ریو ‌دو ژانیرو به شهر برزیلیا، درست در مرکز کشور برزیل، انتقال یافت.

 

2. ریو دومین شهر پرجمعیت برزیل است.

با جمعیتی نزدیک به 6.3 میلیون نفر،  ریو ‌دو ژانیرو رتبه‌ی دومین شهر پرجمعیت برزیل را از آن خود کرده است. شهر سائوپولو با جمعیت 12.4 میلیون نفر، رتبه‌ی اول را از نظر جمعیتی به ‌خود اختصاص داده‌ است.

 

3. ریو ‌دو ژانیرو: رودخانه‌ی ژانویه

واژه‌ی ریو ‌دو ژانیرو به معنی رودخانه‌ی ژانویه است. این نام توسط نخستین کاوشگرانی که در ماه ژانویه به این منطقه رسیدند به آن داده شد. این کاوشگران اشتباها فکر کردند، خلیجی که به آن پا‌‌گذاشتند، دهانه‌ی رودخانه است.

 

4. ریو آبی‌ترین آسمان دنیا را دارد.

در سال 2006 محققی به نام آنیا هونباون به بیش از 20 کشور سفر کرد تا میزان آبی‌بودن آسمان آن‌ها را، با دستگاهی که بدین منظور توسط دانشمندان انگلیسی تهیه شده بود، بسنجد! نتیجه‌ی تحقیقات علمی او ثابت کرد که آبی‌ترین آسمان دنیا بدون شک متعلق به ریو ‌دو ژانیرو است.

 

5. ریو صاحب بزرگترین جنگل شهری در دنیا است.

جنگل‌های بارانی تیوکا از مرکز شهر ریو به اطراف پخش می‌شود و منطقه‌ای نزدیک به 32 کیلومتر مربع را دربر می‌گیرد. کوه کورکووادو، در پای مجسمه‌ی عظیم مسیح نجات‌بخش، میان این جنگل قرار دارد. تیوکا همچنین، خانه‌ی گونه‌های گیاهی و جانوری خاص خود است.

 

6.مسیح نجات بخش یکی از عجایب هفت‌گانه دنیاست.

این مجسمه‌ی تحسین‌برانگیز و شگفتی آور، یکی از عجایب هفت‌گانه‌ی جدید و سمبل مسیحیت برای بسیاری از پیروان این دین در نقاط مختلف جهان می‌باشد. مسیح نجات بخش با 30 متر قد بر بلندی یک پایه‌ی 8 متری قرار گرفته و شهر را نظاره می‌کند.

 

7.هنرهای خیابانی در ریو ‌دو ژانیرو آزاد است.

در سال‌های اخیر، هنرهای خیابانی به طور رسمی در شهر ریو قانونی شد. اتفاقی که منجر شده است دیوارهای خاکستری و خسته‌کننده شهر به تابلوهایی برای هنرمندان با استعداد ریو تبدیل شوند. هنرمندان خیابانی اجازه دارند بر هر سطح و دیواری نقاشی کنند به شرط اینکه، صاحب آن ساختمان راضی باشد و آن منطقه متعلق به آثار تاریخی و فرهنگی نباشد.

 

8.ریو، شهر شگفت‌انگیز

برزیلی‌ها از روی علاقه لقب "سی‌داده مارویلیوسا" را به ریو داده‌اند. عبارتی که به معنی شهر پر از شگفتی یا شهر شگفت‌انگیز است. فرهنگ محلی دوست‌داشتنی‌، سواحل زیبا و جنگل‌های‌ تحسین‌بر‌انگیز بخشی از دلایلی است که ریو را سزاوار این عنوان کرده است.

 

9.ریو صاحب بزرگترین کارناوال دنیاست.

بیشتر مردم می‌دانندکه کارناوال در برزیل، مراسم بااهمیتی است. اما این ریو ‌دو ژانیرو است که بزرگترین کارناوال دنیا را دارد. علاوه بر 6.3 میلیون نفر جمعیت ساکن، نزدیک به یک میلیون توریست نیز سالانه به ریو سفر می‌کنند تا در این جشن‌ شرکت کنند.

 


27/ بهمن/1397



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف