WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
کشوری کوچک با قلبی بزرگ

جاذبه های دیدنی اوگاندا

جاذبه های دیدنی اوگاندا

23/ خرداد/1398

اوگاندا کشوری است کوچک با قلبی بزرگ. با چشم‌اندازهای طبیعی، با حیات وحش فراموش نشدنی و مردم بومی مهمان‌نواز با چهره‌های سیاه و روح‌های سپید. جاذبه های دیدنی اوگاندا شگفت‌آور هستند.


اوگاندا کشوری است کوچک با قلبی بزرگ. با چشم‌اندازهای طبیعی، با حیات وحش فراموش نشدنی و مردم بومی مهمان‌نواز با چهره‌های سیاه و روح‌های سپید. جاذبه های دیدنی اوگاندا شگفت‌آور هستند. این کشور خانه‌ی بلندترین رشته‌ کوه آفریقا (روانزوری)، سرچشمه‌ی بلندترین رودخانه‌ی دنیا (رود نیل) و خانه‌ی بزرگ‌ترین دریاچه‌ی قاره‌ی آفریقا است.

با وجود سایه‌ی تاریک تاریخ بر اوگاندا، در سال‌های اخیر این کشور به یکی از امن‌ترین مقاصد توریستی شرق آفریقا تبدیل شده است. در این مقاله تلاش کردیم تا اصلی‌ترین جاذبه های دیدنی اوگاندا را به شما معرفی کنیم. تمامی مقاصدی که در این مقاله ذکر شده‌اند، محوریت اصلی تورهای آفریقای اسپیلت البرز را تشکیل می‌دهند. حال بیایید گردشی مجازی در مروارید قاره‌ی سیاه داشته باشیم.

کشور اوگاندا

 

اوگاندا

کشور اوگاندا در شرق آفریقا و در همسایگی سودان، کنگو، کنیا، تانزانیا و رواندا قرار گرفته‌ است. پایتخت این کشور کامپالا نام دارد. این کشور تازه تاسیس در سال ۱۸۹۴ به عنوان مستعمره‌ی بریتانیا شکل گرفت و ۷۰ سال بعد استقلال خود را به دست آورد. اوگاندا از آن زمان تا به کنون، دچار جنگ‌های داخلی بسیاری بوده است؛ لیکن با آرامش نسبی کنونی و به کمک درآمدی که از توریسم به دست می‌آورد، می‌توان آینده‌ی روشنی را برایش متصور شد.

شهر انتبه

 

شهر انتیه

شهر انتبه یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی اوگاندا است که در سواحل دریاچه‌ی ویکتوریا قرار دارد. زمانی که اوگاندا مستعمره‌ی بریتانیا بود، انتبه پایتخت این کشور به حساب می‌آمد. در انتبه‌ی امروزی اما، خبری از کشمکش‌های سیاسی نیست و تاریخچه‌ی استعماری شهر در اتمسفر آرامش‌بخش آن به فراموشی سپرده شده است.

دریاچه ویکتوریا

 

دریاچه ویکتوریا

دریاچه‌ی ویکتوریا بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آفریقا و دومین دریاچه‌ی بزرگ آب شیرین جهان است. این دریاچه در بین کشورهای اوگاندا، تانزانیا و کنیا واقع شده و حدود ۳ هزار جزیره دارد که اکثراً مسکونی‌اند. سوار بر قایق‌های کروز می‌توانید به تجربه‌ی فراموش نشدنی نظاره‌ی غروب آفتاب از پس خط استوا بنشینید. اتفاقاً یکی از جاذبه های دیدنی اوگاندا این است که خط استوا از میان این کشور عبور می‌کند. یعنی نیمی از اوگاندا در نیمکره‌ی شمالی و نیمی از آن در نیمکره‌ی جنوبی قرار گرفته است.

باغ ملی گیاهان استوایی اوگاندا

 

باغ ملی گیاهان استوایی اوگاندا

باغ ملی گیاهان استوایی اوگاندا یا باغ گیاه‌شناسی انتبه (Botanical Gardens Entebbe) در سال ۱۸۹۸ در سواحل شمالی دریاچه‌ی ویکتوریا و دقیقاً روی خط استوا تاسیس شد. این باغ ۴۰ هکتاری از دو بخش کلی تشکیل شده که یکی از آن‌ها بخش جنگل‌های استوایی است. محلی که فیلم‌های تارزان در دهه‌ی ۴۰ میلادی در آن‌جا فیلم‌برداری شده است. علاوه بر گونه‌های گیاهی متنوع، می‌توانید پرنده‌هایی نظیر کاسکو و همچنین میمون‌ها را نیز ببینید.

شهر کامپالا

 

شهر کامپالا

کامپالا پایتخت اوگاندا دو روی اوگاندا است. یک روی آن مرکز شهر شلوغ و پر هیاهو است. با ترافیک‌های سنگین و دست فروشانی که در هر گوشه بساطی پهن کرده‌اند. روی دیگر آن وقتی نمایان می‌شود که به سمت تپه‌ی ناکاسِرو پیش برویم. در مسیر هرج و مرج به آرامی محو شده و شهر تبدیل به یک باغ بزرگ با هتل‌های شیک و جوی دلپذیر می‌شود. دیدار کوتاه از این شهر خالی از لطف نیست. برخی از جاذبه های دیدنی اوگاندا در شهر کامپالا موارد زیر هستند:

مسجد ملی اوگاندا

 

مسجد ملی اوگاندا

مسجد قذافی که نامش در سال ۲۰۱۳ به مسجد ملی اوگاندا تغییر کرد، بر روی یکی از هفت‌ تپه‌ی شهر کامپالا واقع شده‌ است. معماری مسجد ترکیبی از سبک‌های عربی، اروپایی و آفریقایی است. مسجد ملی حدود ۱۵ هزار نفر ظرفیت دارد و تقریباً از هرجای شهر دیده می‌شود. 

جنگل بادونگو

 

جنگل بادونگو

جنگل بادونگو یا بودونگو خانه‌ی درخت‌های غول آسای ماهونی آفریقای شرقی است. طول این درختان ۳۰ تا ۶۰ متر است. البته درخت‌های ماهون تنها جاذبه‌ی این جنگل نیستند. جنگل بادونگو محل زندگی تعداد نسبتاً زیادی از شامپانزه‌ها، بزرگ‌ترین جمعیت کروکودیل‌های رود نیل، ۷۶ گونه از پستانداران و ۳۵۰ گونه از پرندگان است. ماهی خورک کوتوله‌ی آفریقایی، حواصیل بزرگ، موزخوار آبی بزرگ و نوک شاخ‌های ران سفید (White-thighed hornbill) از جمله پرندگان بسیار خاص و محافظت‌ شده‌ی این جنگل هستند.

مقبره‌های کاسوبی

 

مقبره کاسوبی

مقبره‌های کاسوبی در سال ۲۰۰۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این مقبره‌ها محل دفن شدن ۴ پادشاه بوگاندا (که کاباکا نامیده می‌شدند) و دیگر اعضای خاندان سلطنتی است. بوگاندا منطقه‌ای از اوگاندا به حساب می‌آید که در سال‌های قبل از استعمار، پادشاهی مستقلی داشته است. این مقبره‌ها از نظر تاریخی و همچنین معماری سنتی آفریقایی اهمیت زیادی دارند.

جینجا

جینجا

سرچشمه‌ی تاریخی و معروف رود نیل، اکنون بهشتی برای دوست‌داران سفرهای ماجراجویانه و پر هیجان تبدیل شده است. در جینجا می‌توان از تفریحاتی مانند رفتینگ، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری کوهستانی و اسب سواری در فضای طبیعی جینجا و در کنار بقایای بناهای به جا مانده از دوران استعمار، لذت برد. اما شاید دیدنی‌ترین جاذبه‌ی جینجا، سرچشمه‌ی رود نیل باشد.

جهانگردان بریتانیایی برای اولین بار رود نیل را در سواحل شهر جینجا کشف کردند. مبدأ نیل (Source of the nile) نام محلی است که جان هنینگ اسپک، کاشف رود نیل، برای اولین بار با این رودخانه برخورد کرد. محلی که اکنون به یکی از جاذبه های دیدنی اوگاندا تبدیل شده است.

جینجا

یکی از اصلی‌ترین منابع‌ تامین کننده‌ی آب رود نیل یخچال‌های طبیعی است که در رشته کوه روانزوری واقع شده است. این کوه‌ها دائمی‌ترین منابع آبی بلندترین رودخانه‌ی دنیا هستند. بازدید از سرچشمه رود نیل و قایق‌ سواری در این رودخانه‌ی غول آسا از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توان در جینجا انجام داد؛ که البته در تورهای اسپیلت البرز نیز توجه ویژه‌ای به آن شده است.

از دیگر جادبه های دیدنی اوگاندا در جینجا می‌توان به آبشار ایتاندا، پارک خزندگان نیل، آبشار بوجاگالی و موزه‌ی مبدأ نیل اشاره کرد.


23/ خرداد/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
سعید سنتی زاده
1398/04/06 15:42
بسیار عالی. ممنون از شما
پاسخ دهید...
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف